Fırında erişteli (yufkalı) mücver...

Ben pek mücver yemem çünkü kabak çok sevmeme rağmen içini hiç sevmem. Sevgili arkadaşım Şefika (chefika.blogspot.com)'nın bu tarifi bana çok cazip geldi ve denemek istedim. Ben çok beğendim umarım siz de beğenirsiniz...

Malzemeler:
3 avuç erişte (veya 2 adet yufka erişte gibi doğranacak)
2 orta boy kabak rendesi
1 bardak ufalanmış beyaz peynir
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 demet dereotu
1/2 demet maydonoz
3-4 dal taze soğan
6/7 dal taze nane (veya 1 tatlı kaşığı kuru nane)
1 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı pul biber (isot kullandım ben)

Üzeri için:
100 gr rende kaşar

Yapılışı:
Kabakları rendeliyoruz. Maydonoz, nane ve dereotunu ince ince doğruyoruz. Tüm baharatları atıp karıştırıyoruz ve üzerine yumurtayı kırıyoruz. Sıvıyağını ekliyoruz. Erişteyi sert kalmasın diye ben önceden 10 dk suda haşladım. Sonra bu malzemenin üzerine atıp karıştırıyoruz. Ben yağlı kağıt kullanmazdım. Yengemin tavsiyesi üzerine kullanmaya başladım. Yemeğin tepsiye yapışmasını önlüyor ve çıkarmak çok daha kolaylaşıyor. Fırın tepsimizin içine yerleştirdiğimiz yağlı kağıt üzerine takribi 25-30 dk. civarında 200 C ısınmış fırına koyarız. Pişmeye yakın önceden rendelediğimiz kaşar peynirini üzerine ekleyip kaşar peyniri eriyene kadar pişiriyoruz.


Afiyet olsun.


Başka tariflere ulaşmak için tıklayınız...